Tento týden jsme ve druhých ročnících zkoušeli pracovat inovativními metodami. Pro procvičení učiva českého jazyka a matematiky jsme zvolili práci s iPady. V českém jazyce jsme dětem nabídly možnost samostatně pracovat v prostředí interaktivní učebnice a vyzkoušet si plánovat cestu pro Agátu. Děti vytvářely jednoduchý program pomocí šipek, který rozhýbe housenku Agátu. Přístup do interaktivní učebnice si děti otevřely po samostatném načtení QR kódu. Procvičovali jsme učivo dlouhých a krátkých samohlásek.
V hodině matematiky jsme počítali příklady do 20 s přechodem přes desítku. Děti vypočítaly příklad, podle výsledku našly správný QR kód, ten naskenovaly a pod ním se jim objevila skrytá slovní spojení. Ta poté děti napsaly do svých záznamových archů.
S použitím těchto zdokonalených výukových metod se dětem rozvíjely jejich schopnosti práce s digitální technikou, jejich jazykové i matematické dovednosti současně.
Děti tuto formu práce přijaly s nadšením. Pracovaly samostatně se zaujetím. Těší se na další práci a využití iPadů v příštích hodinách.
Mgr. Tereza Poláchová
Mgr. Michaela Körnerová