top of page

Školní poradenské pracoviště ZŠ Pionýrů

Školní poradenské pracoviště poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům i pedagogům. K jeho hlavním cílům patří aktivity vedoucí k udržení příznivého klimatu školy, posílení pozitivních vztahů mezi žáky, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

PROGRAM PORADENSKÝCH SLUŽEB VE ŠKOLE
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje odborné služby ve smyslu vyhlášky č.72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 197/2016 Sb., účinné od 1. 9. 2016.


S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně na žádost žáků, jejich zákonných zástupců a pedagogů. Podmínkou poskytnutí poradenské služby je písemný souhlas zletilého žáka nebo zákonného zástupce nezletilého žáka. Souhlasu zákonného zástupce není třeba v případech, kdy je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka nebo osob v jeho okolí, a v případech, kdy soud požádá o psychologické vyšetření žáka.

Všechny tyto činnosti ve škole zajišťují:

Výuka žáků se SVP

Naše škola zajišťuje plnohodnotnou výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Úzce spolupracujeme s pracovníky Pedagogicko-psychologické poradny (PPP) v Olomouci, Speciálně pedagogického centra (SPC) v Olomouci a v Šumperku.

Dva pedagogové absolvovali studijní obor učitelství pro školy pro mládež vyžadující zvláštní péči, jeden pedagog je specialista na logopedii a psychopedii, čtyři pedagogové mají kurz reedukace. Výchovný poradce pravidelně konzultuje vše potřebné s vedením školy, třídními učiteli i dalšími pedagogy, s rodiči a odbornými institucemi a podílí se na prevenci a řešení problémů.

Problémy s učením nemusí znamenat neúspěch v životě.

Intervence

Intervence zahrnuje podpůrná opatření spočívající v zajištění předmětu speciálně pedagogické péče.

Předmět speciálně pedagogické péče je zajišťován pedagogickými pracovníky školy s rozšířenou kompetencí pro oblast speciální pedagogiky, speciálními pedagogy nebo psychology školy, přičemž je zaměřen na nápravy např. v oblasti logopedických obtíží, řečové výchovy, specifických poruch učení, rozvoj grafomotorických dovedností, rozvoj vizuálně percepčních dovedností, zdravotní tělesné výchovy, na nácvik sociální komunikace.

Pedagogové zapojení do podpory přípravy žáků se SVP:

bottom of page